Loewiese
Image default
Aanbiedingen

In de strijd om een ​​klant, of een paar tips voor online verkoop

new web technologies

Er zijn veel bronnen gewijd aan internetmarketing in het algemeen en de fijne kneepjes van online verkoop in het bijzonder. De meeste adviezen zijn natuurlijk van toepassing op de site: met moderne systemen voor het verzamelen van statistieken kunt u het gedrag van bezoekers analyseren en op basis van deze gegevens bepaalde conclusies trekken. Het is bijvoorbeeld algemeen bekend dat de grootte en kleur van de knop “Plaats een bestelling” op de site, evenals de locatie, van grote invloed kunnen zijn op de conversie van bezoekers naar bestellingen. Maar er zijn een aantal gedragsfactoren die niet kunnen worden gevolgd met behulp van statistische systemen. Sommige mensen zullen bijvoorbeeld nooit aankopen doen in die online winkels die geen dienst hebben voor online communicatie met een winkeladviseur.

De motivatie is simpel: vaker wel dan niet, zelfs als er uitgebreide informatie op de site wordt geplaatst, rijzen er nog steeds vragen. Dit geldt met name voor winkels die gespecialiseerd zijn in de verkoop van dure goederen (huishoudelijke apparaten, meubels, enz.), Waarvan de aankoop niet tot de categorie “impuls” behoort. Als een persoon in de regel niet helemaal zeker is van de juistheid van zijn acties, is het onwaarschijnlijk dat hij een groot bedrag zal overmaken. Als gevolg hiervan verlaat een potentiële klant die klaar is om een ​​aankoop voor een groot bedrag te doen, de website van de winkel naar de website van een concurrerend bedrijf. Dit is natuurlijk maar een specifiek voorbeeld, maar in werkelijkheid zijn er veel van dergelijke “kleinigheden”, en het is onmogelijk om alles te voorzien. Maar u kunt vertrouwen op de mening van de meerderheid.

Aan het begin van het jaar voerden sociologen uit het VK een onderzoek uit waarin meer dan tweeduizend fans om online te winkelen werden geïnterviewd. Het doel van de enquête was om de fijne kneepjes van hun gedrag tijdens het zoeken naar een koopobject en het sluiten van een deal te verduidelijken. (Bij het uitvoeren van het onderzoek kregen de respondenten de mogelijkheid om uit de voorgestelde opties te kiezen).

Een van de belangrijkste taken is ervoor te zorgen dat de surfer die naar de site komt op zoek naar het ding dat hij nodig heeft, deze niet sluit en de voorkeur geeft aan concurrenten. Dit geldt allereerst voor middelgrote webwinkels of nieuwe marktpartijen.

Hoe de bezoeker aanmoedigen om uw online winkel te kopen?

  • Uit het onderzoek bleek dat bezoekers in 48% van de gevallen gerustgesteld worden door de zogenaamde “trust marks”: logo’s, certificaten, het noemen van partners, formele overeenkomsten, etc.
  • 46% van de respondenten gaf aan dat ze sites leuk vinden die de routebeschrijving gedetailleerd beschrijven, alle mogelijke communicatiemogelijkheden worden aangegeven (inclusief een feedbackformulier en verschillende chatvensters).
  • Op de derde plaats in populariteit (41%) staan ​​recensies en aanbevelingen op de website en op andere diensten op internet.
  • Een deel van de respondenten (32%) – ogenschijnlijk zeer uitgesproken visuals – vertrouwen alleen goed ontworpen websites met dure ontwerpen.
  • In 24% van de gevallen gaan mensen op bezoek bij een verkoper, wiens assortiment bekende merken omvat.
  • En tot slot is 23,6% klaar om te winkelen op een website met goede technische kenmerken, zoals snel laden.

CONCLUSIE: verzamel aanbevelingen, plaats juridisch bekwame documentatie, wees trots op uw beste zakenpartners en wees “transparanter” – alleen in dit geval zullen nieuwe loyale klanten naar u toe worden getrokken.

Waarom gaan klanten weg?

Laten we zeggen dat de winkel erin geslaagd is de aandacht van de koper te trekken en dat het gepresenteerde assortiment aan alle eisen van een grillige bezoeker voldoet, en nu bevinden de goederen zich in een virtuele mand. Het lijkt erop dat alles wat nodig is al is gedaan en de betaling is gegarandeerd, maar … om de een of andere reden sluit de bezoeker de pagina. Eens kijken: wat had er kunnen gebeuren? ..

  • 74,5% – de bezoeker zag te hoge verzendkosten;
  • 54,5% – verwachte pagina’s duren te lang om te laden, technische fouten treden op;
  • 49% – de uiteindelijke prijs van het product was veel hoger dan de koper had verwacht;
  • 25,5% – de voorwaarden voor het doen van een aankoop zijn te ingewikkeld.

CONCLUSIE: het merendeel van de kopers let helemaal niet op het ontwerp van de mand en niet op interessante “chips”. Besteed dus iets minder tijd aan design en iets meer aan tijdige prijswaarschuwingen. En kondig ook geen “motie van wantrouwen” aan aan uw bezoekers: maak de registratie gemakkelijker en sneller (bijvoorbeeld via een mobiele telefoon of e-mail).

Hoe kunt u de loyaliteit van uw klanten herwinnen?

Er zijn ook vervelende situaties waarin de klant geen tijd heeft om de bestelling te verzenden, de pagina per ongeluk sluit of iets hem afleidt van het voltooien van de transactie. Is het mogelijk om het in dit geval te retourneren? ..

Om de koper terug te sturen kunt u gebruik maken van de e-mail nieuwsbrief. Deze brief is echter niet voldoende. Meer dan de helft van de kopers die na een e-mailnieuwsbrief terugkeren naar de site, doet dit pas na de tweede en derde e-mail.

“De eerste brief mag geen kortingsaanbod bevatten. Het is optimaal om 5% korting te geven in de tweede en 10% in de derde letter. “

Samenvattend kunnen we zeggen dat online verkoop een soort kunst is, en om het onder de knie te krijgen, moet je op de hoogte zijn van de nieuwste trends en je vaardigheden en capaciteiten constant verbeteren.

https://www.webdeveloper.today/p/about-web-developer-today.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/