De eerste en belangrijkste functie van kleding is bescherming. Denk aan bescherming tegen de kou, tegen de hitte of tegen eventueel gevaarlijke omstandigheden. Voor bedrijfskleding geldt hetzelfde. Het verschil tussen gewone of merkkleding en bedrijfskleding is, dat bedrijfskleding vrijwel altijd van een naam of logo is voorzien, dat gerelateerd is aan het bedrijf waaraan werkgevers en werknemers zijn verbonden. Maar wat is nu eigenlijk het nut van bedrukte bedrijfs- en werkkleding? Hieronder staan enkele antwoorden op deze vraag vermeld.


Waarom gedrukte bedrijfs-/werkkleding?

Er zijn verschillende redenen te geven waarom ieder bedrijf gebruik maakt of zou moeten maken van bedrukte bedrijfs- en werkkleding. Allereerst zorgt dergelijke kleding voor een gevoel van eenheid en verbondenheid. Je behoort allemaal tot dezelfde groep, op alle niveaus van de organisatie. Denk bijvoorbeeld maar eens aan het gebruik van uniformen binnen de politie of het leger. Bedrukte bedrijfs- en werkkleding zorgt voor een idee van saamhorigheid, wat gunstig kan zijn voor de relatie tussen collega’s en de werksfeer.

 

Daarnaast kan men het gebruik van bedrukte bedrijfs- en werkkleding bekijken vanuit het oogpunt van de consument. Wanneer er sprake is van eenheid binnen de gedragen kleding door werknemers van een bedrijf, zorgt dit voor herkenning voor buitenstaanders. Het geeft een professioneel aanzien wanneer alle afdelingen van een organisatie te herkennen zijn aan hun bedrijfsnaam of –logo op hun kleding. Daarbij komt dat een dergelijke uitstraling een gevoel van vertrouwen geeft: de consument weet bij welke organisatie hij of zij is terechtgekomen.

 

Bovendien moeten werknemers van consumenten worden onderscheiden. Met name in een groot bedrijf is het niet altijd mogelijk om iedereen te kennen. Een goede oplossing hiervoor is bedrijfs- en werkkleding voorzien van de bedrijfsnaam en/of –logo. Op die manier is het zowel voor werknemers als voor consumenten duidelijk wie welke positie heeft in dit samenspel van vraag en aanbod. Je weet als medewerkers bij wie jijzelf hoort en als consument bij wie je terecht kunt voor eventuele vragen of opmerkingen.

 

Tot slot is bedrukte bedrijfs- en werkkleding verbonden met een zekere identiteit of een bepaald imago. De kleding op zichzelf toont al in meer of mindere mate aan waar een organisatie voor staat of op z’n minst mee wil worden geassocieerd. Wanneer je dit aanvult met bedrukking, dan worden naam en kleding al snel aan elkaar gelieerd. Op die manier geeft bedrukking een extra dimensie aan bedrijfs- en werkkleding en functioneert het als een punt van herkenning voor de buitenwereld.

 

Op zoek naar bedrukking

Er zijn veel kledingdrukkers op de markt te vinden. Eén daarvan is Druktotaal. Druktotaal heeft in Reusel alles in één pand gevestigd en heeft een website die gemakkelijk vindbaar en toegankelijk is. Druktotaal heeft een groot assortiment aan kleding ter beschikking, waaronder shirts met korte of lange mouwen, broeken van verschillende soorten materiaal, zowel kort als lang, truien en vesten, jassen, bodywarmers en overalls. Voor vragen over bedrukkingen en borduurwerk op bedrijfs- en werkkleding kun je ze altijd via e-mail of telefoon bereiken.

 


 

 

Comments are closed.