Het inzetten van een telefoondienst lijkt misschien iets dat alleen kan worden gedaan door de grote spelers in de arbeidsmarkt. Vaak kiezen zelfstandige ondernemer zonder of met weinig personeel er dan ook voor om dan maar zelf verantwoordelijk te blijven voor het aannemen van de telefoon maar daarbij onderschatten zij vaak dat de verantwoordelijkheid voor alle inkomende telefoontjes een tijdrovende klus is die wellicht beter ingevuld zou kunnen worden door een andere partij.

Een inbound callcenter is voor veel grote bedrijven het antwoord op dit vraagstuk. Hier worden alle telefoontjes afgehandeld en de rest van de werknemer heeft hier dan natuurlijk geen omkijken naar. Nu is het inzetten van een callcenter natuurlijk voor de kleinere ondernemer geen optie, omdat dit erg kostbaar is. Wat echter wel een goede optie kan zijn voor een ondernemer, is het inschakelen van een telefoondienst. Dit is kleiner en laagdrempeliger dan een inbound callcenter opzetten maar neemt je alsnog heel veel werk uit handen en zorgt er ook voor dat de telefoon altijd netjes wordt aangepakt.

Voor veel ondernemers is het makkelijk om aan te nemen dat het zelf aannemen van de telefoon wel het goedkoopst zal zijn. Jij kunt dit immers gratis doen toch, lijkt het wel. Echter moet je je beseffen dat jij die de telefoon aanpakt, dit helemaal niet gratis doet. Dit is tijd die je ook in andere zaken had kunnen en misschien wel had moeten steken. Het lijkt misschien nog duurder om iemand aan te nemen om de telefoontjes aan te pakken maar in de praktijk zal je merken dat dit juist goedkoper kan uitpakken dan het zelf blijven doen. Je hoeft namelijk ook geen plek in te richten of iemand aan te nemen, je neemt alleen maar een dienst af waarvan je alleen betaalt wat je gebruikt in die tijd. 

http://www.bizziphone.com

Comments are closed.